Hiç şüphesiz en çok tercih edilen ve ömrü en uzun olan motordur kendisi... Titreşimsiz , yakıtı ekonomik ve parçası ucuz , servis ağı geniştir.
Şimdiden söylemekte fayda var ki kendisi 120 km/h 'ı geçememekle beraber fazla bir performans beklememek lazım. Çünkü bu motorsiklet hız yapmak için değil ! Sizi A noktasından B noktasına götürebilecek en iyi ve kaliteli bir araçtır.
Gelelim Özelliklerine ;
*** 150 cc' lik tek silindir bir motora sahip kendisi. (Yakıt ekonomisi ve titreşimsiz.)
*** Günümüz teknolojisine nazaran hala karbüratörlü üretilmektedir. (Kışın çalıştırırırken jikle gerekir.)
*** Ön tekerlerkte hidrolik disk fren , arka tekerlekte ise kampana fren bulunmaktadır. (Disk frenler her zaman daha iyi performans sunar.)
*** Malzeme kalitesi olarak 10 üzerinden 8.7 almıştır. (Bakımlarını yapar iseniz size sıkıntı çıkartmaz)
*** Toplam 11 beygir güç üretmekle beraber 12.7 nM tork üretir. Bu da sizi yokuşta da arazide de bırakmaz demektir.Üzerindeki yük iki kişi dahil 200 kg ' a kadar taşıyabilmektedir rahatlıkla. (Şanzuman dişlilerin oranları ve motor çıkış gücü gayet yeterlidir)
*** Motor gayet dengeli ve orantılı olduğundan dolayı motorsiklet kullanmaya başlayanların hiç zorluk çekmeyeceği bir modeldir. (Ağırlığı 130 kg , yere düşürmeniz nerdeyse imkansız.)
*** 100 km 'de ortalama olarak 2.5 - 2.6 Litre Benzin yakmaktadır. (Depoya koyduğunuz full benzinle 400 km den fazla gidebilirsiniz. Agresif kullanmamak şartı ile.)
*** Fabrika çıkış lastikleri berbat ötesidir her yerde kayar ve fren mesafesini uzatır , viraj almanızı tehlikeye sokar. Lastiklerin kaliteli ve yumuşak hamurlu lastiklerle değiştirilmesi şart. (Lastiklerin markasını lütfen kendiniz seçiniz)
NOT: Fabrika çıkışlı Cbf 150 'lerde koruma demiri takılı olarak gelmemektedir.50 - 150 arasında fiyatlarda koruma demirleri mevcuttur , servislerinde bulabilirsiniz.
DİKKAT! => Ön kafa grenajına takılan koruma demiri ani frenlerde ön çamurluğa çarparak kırılmasına sebep olmaktadır. Lütfen dikkatli olun.
Gelelim kronik sorununa ;
*** Cbf 150 ; motorda sürekli yüksek devir kullanmak ve sıkıştırmaya bağlı agresif kullanımlarda yak yaktığı gözlenmiştir. Arada bir yağ seviyenizi kontrol etmenizi öneririz.
NOT: Şahsım ve araştırmalarım olarak bu sorunun bir mühendislik hatasından da meydana gelebileceği kanaatindeyim. Piston çevresi ve kanalları , sekmanlar uyumsuz olabilir. Bazı insanlar sekmanları değiştirdiği vakit sorunun çözümüne ulaşabilir.
2015 0 km fiyatı : 5.750 TL
2. El Fiyatları : 2.500 TL - 4.250 TL
Honda Cbf 150 Yakıt Tüketimi İçin : http://moto-rizmas.blogspot.com.tr/p/honda-cbf-150-incelemesi.html
Motor hakkında güzel bir tahlil yazısı olmuş elinize sağlık. Cbf 150 düşünenler için iyi bir yönlendirme yazısı olacak. Nacizane önerim bu motoru tercih edecek olan arkadaşların elcik koruma ve motor koruma demiri kullanmaları. Gerçekten oldukça işe yarayan iki önemli aksesuar.
YanıtlaSil